QAPOVKY – NEJRYCHLEJŠÍ ZPRÁVY

Mosty na Belánce budou v noci uzavřeny. Čeká je zatěžovací zkouška

31.10.2023 9:52

Plzeňané musí počítat dvě nadcházející noci s komplikací na Klatovské třídě. Mosty na Belánce projdou zatěžovací zkouškou. S tím se pojí jejich uzavírka.

okolní zástavba Belánka

Mosty přes železniční trať na Klatovské třídě čeká v noci z úterý 31. října na středu 1. listopadu a ze středy 1. listopadu na čtvrtek 2. listopadu zatěžovací zkouška, kvůli které bude omezena doprava.

„Je třeba zjistit stavebnětechnický stav jejich nosných konstrukcí. Výsledek bude sloužit jako podklad pro projekční fázi rozšíření křižovatky na Belánce. Zkoušky jsou naplánovány na noční hodiny, kdy je provoz minimální. Provádí je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ČR, které je správcem komunikace,“ uvádí Magistrát města Plzně.

„Díky tomu, že jsou zatěžovací zkoušky naplánovány na noční hodiny, kdy je provoz minimální, nás určitě žádný kolaps dopravy nečeká. Zkoušky jsou nutné pro to, aby byl zjištěn aktuální stav nosných konstrukcí mostu. V plánu je totiž rozšíření vytížené křižovatky na Belánce,“ uvedl náměstek primátora města Plzně Aleš Tolar, do jehož gesce spadá oblast dopravy a životního prostředí.

V noci z 31. října na 1. listopadu:

  • Doprava bude omezena v čase od 23 do 0:15 hodin a od 4:15 do 5:00 hodin na mostě, po němž vedou jízdní pruhy z centra na Bory.
  • Dojde k uzavření obou pruhů dopravy, na tramvajovou trať bude puštěn pouze jeden směr průjezdu ostatní dopravy. Při průjezdu tramvají v jakémkoliv směru bude provoz ostatní dopravy zastaven poučenou osobou.
  • A v době realizace zatěžovacích zkoušek, tedy od 0:15 do 5:00 hodin dojde k uzavření obou pruhů dopravy, včetně tramvajové trati.
  • Na vedlejším mostě bude puštěn obousměrný provoz.

V noci z 1. na 2. listopadu:

  • K omezení dopravy dojde na mostu s jízdními pruhy z Bor do centra se stejným časovým harmonogramem a stejnými podmínkami jako den před tím v opačném směru.

Podle informací ŘSD mají plánované zkoušky charakter dynamických zkoušek, při nichž je použito jedno třínápravové vozidlo naložené na celkovou hmotnost 25 tun.

„Budou měřeny deformační čáry nosné konstrukce při pomalém přejezdu vozidla a dále bude provedeno dynamické buzení nosné konstrukce tímto vozidlem, které ‚přeskočením‘ přes překážku vyvodí rázový účinek. Odezvy konstrukce na uvedené dynamické zatěžování budou kontinuálně měřeny a následně vyhodnoceny,“ uvedl Pavel Rybár z ŘSD, Správy Plzeň.

Foto ilustrační

SDÍLEJTE ČLÁNEK
ITEP Plzeňský kraj
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT