Online prodej skipasů i lepší gastroservis! Špičák se chystá na sezónu ve velkém

13.11.2019 7:01

Areál na šumavském Špičáku už finišuje s posledními přípravami před zahájením sezóny. Návštěvníkům nabídne zkvalitnění gastronabídky i další novinky...

Špičák foto čtenářka QAP_CZ (10)

"Každoroční investice do zlepšení technického zasněžování považujeme stejně jako většina českých skiareálů už za automatickou nutnost. Také letos jsme pořídili další nová sněžná děla osazená na věžích v nejfrekventovanějších místech sjezdovek. Celkové investice do zimní sezony letos přesahují 5 milionů korun,“ uvedl ředitel Ski&Bike Špičák Vladimír Kasík. V areálu tak bude nyní k dispozici celkem 36 sněžných děl.

Na vrcholu Špičáku již budou také fungovat na podzim vybudované ekologické toalety. Likvidaci exkrementů v rámci nových toalet mají na starosti žížaly. Jde o první horské středisko v ČR, kde byly zavedeny.

Do oblasti se po letech opět vrací skibus pendlující mezi parkovišti a lyžařskými středisky Železnorudska. Jeho financování pokrývá město Železná Ruda a areály.  

Velkou novinkou bude nákup skipasů online...       

O pět procent levnější skipasy oproti klasickému nákupu u kas v areálu přinese letošní novinka spojená s nově fungujícím e-shopem na taktéž fungl novém webu spicak.cz. "Chceme lyžaře přesvědčit o celkové výhodnosti nákupu přes e-shop, protože ušetří nejen čas, který by třeba trávili ve frontách, ale i peníze. Třeba denní skipas v hlavní sezoně při nákupu přes náš web přijde na 646 korun, na kase pak bude stát 680,“ říká Vladimír Kasík. Nakupovat online půjdou téměř všechny skipasy a budou též platit v rámci společného Železnorudského skipasu v dalších dvou blízkých středicích – na Belvederu a Nad Nádražím. Celkově tento krok mimo meziroční zlevnění cen jízdenek o cca 2 procenta zjednoduší a zrychlí proceduru nákupu.

Kdo již vlastní čipovou kartu špičáckého areálu nebo si ji pořídí před sezónou (stojí 50 korun a je vratná) nahraje si na ni po přihlášení a zaplacení v e-shopu vybraný skipas. Pro ty, co kartu nemají, přijedou do areálu a nechtějí kvůli tomu třeba stát frontu u kas, mají na Špičáku jednoduchou pomoc. "Zakoupili jsme tzv. pick-up box, který bude umístěný v centrální části poblíž lanovky. Je propojený s e-shopem, takže kdo si, klidně až po příjezdu k nám na parkoviště, koupí mobilem přes náš web zlevněný skipas, obdrží následně QR kód. ´Načte´ jej v pick -up boxu a ten mu během pár vteřin ´vyhodí´ čipovou kartu s již nahraným skipasem, který si koupil,“ upřesňuje Jan Kasík ze Ski&Bike Špičák.

Další příjemná novinka čeká na držitele sezónních jízdenek, jejichž počet rok od roku stoupá. "Většinou jde o pravidelné návštěvníky našeho střediska, kteří tady v zimě často lyžují i tráví volný čas v průběhu celého roku. Proto prodloužíme platnost těchto jízdenek ze zimy na celý rok a budou je moci využít i v letní sezoně včetně přepravy kol. Tzn. od začátku zimní sezony v roce 2019 do konce té letní v říjnu 2020,“ vysvětluje zvýhodnění pro svoji stálou klientelu Vladimír Kasík.

Online nákup skipasů znamená meziroční zlevnění cen jízdenek o zhruba 2 procenta. Pro srovnání opět na ceně jednodenního skipasu – loni stál 660 korun, letošní novinka přes nákup online jej nabídne za výše uváděných 646 korun a při nákupu u kas pak letos vyjde na 680 korun. Je pak na rozhodnutí každého lyžaře, jakou cestu zvolí. Každopádně Ski&Bike Špičák si nadále drží pozici nejlevnějšího českého TOP lyžařského areálu.

3

Hanička s Blaženkou nabídnou zbrusu nové gastroslužby. Novotou bude zářit i skibar...

Nastávající zimní sezona přináší pak zásadní změnu především v nabídce zdejších gastroslužeb. "Po více než deseti letech jsme změnili provozovatele našich gastro zařízení v horských chatách Hanička, Blaženka, na terase s kioskem umístěným mezi nimi, a i ve stánku na vrcholu Špičáku u lanovky. Slibujeme si od toho jednoznačné zlepšení služeb i nabízeného sortimentu, neb si myslím, že tam jsme měli rezervy,“ říká Vladimír Kasík.

"Na Špičák chceme přinést dobrý gastroprodukt, poctivě uvařená jídla bez použití polotovarů a správně připravené nápoje, které na hory patří, to vše podložené milou, pozitivní, profesionální a usměvavou obsluhou. Nehodláme zavádět cenové excesy známé z jiných horských koutů ČR. Ceny ale budou na druhé straně odpovídat kvalitě sortimentu. Nabízet budeme řekněme takovou česko - alpskou kuchyni. Chybět nebude například poctivý řízek s lehkým bramborovým salátem, typické české hotovky nebo hojně oblíbený kynutý knedlík s povidly, vanilkovou omáčkou, sypaný mákem. Z oblasti nápojové gastronomie se návštěvníci mohou těšit na čepovaný Pilsner Urquell, nyní už nejen letní hit Aperol Spritz, originální Bombardino nebo dle naší vlastní receptury připravený horký punč. Chceme tu věci spojené s gastrem dělat jinak, než jak tady bylo dosud zvykem. Přesvědčit se ale budou muset lidé až sami na místě,“ říká nový provozovatel gastro zařízení na Špičáku Otakar Stráský. 

"Otvírací dobu chceme protáhnout po skončení provozu lanovky klidně až do 23 hodiny. Vyhřívaný stan s hudbou a také třeba sportovní přenosy na Blažence se stanou centrem aprés- ski špičáckého areálu, chystáme také mnoho zajímavých akcí, jako jsou lyžařské diskotéky nebo jiné tématické večírky,“ dodal Otakar Stráský.

FOTO: ilustrační

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT